18 czerwiec 2020 I Patrycja Jaksim
Sprawny przepływ informacji jest dziś podstawą działania firmy na rynku. Skuteczne zarządzanie to nieustanna dystrybucja wiadomości na zewnątrz, czyli do jej grona odbiorców. Umiejętność właściwego komunikowania marki jest w dzisiejszym świecie jedną z najważniejszych funkcji zarządzania organizacją. Daje możliwość kreowania wizerunku, zwiększania informacyjnego zasięgu, a także budowania społecznego zaufania. Wprowadzasz na rynek nowy produkt? Inwestujesz w nowe technologie? Planujesz duże wydarzenie? Poinformuj o tym media.
Biuro prasowe to jednostka organizacyjna, która skupia wokół siebie przede wszystkim przedstawicieli mediów, ale także osoby zainteresowane działalnością firmy. Pełni funkcję pośrednika pomiędzy komunikacją na linii firma – dziennikarz. Innymi słowy, to kompleksowe zarządzanie informacją na temat danego przedsiębiorstwa czy marki.
Zespół biura prasowego tworzy i redaguje materiały prasowe na temat firmy, aktualnych wydarzeń, planowanych inwestycji, eventów czy zmian. Opracowuje wypowiedzi ekspertów, stanowiska zarządu, wywiady, tworzy materiały wideo z firmowych wydarzeń. Wiadomości te za pośrednictwem dostępnych kanałów informacyjnych dystrybuuje do mediów. Biuro prasowe to także regularne monitorowanie każdego kroku firmy i szybka analiza czy dana ścieżka komunikacji jest właściwa. Dzięki statystykom można sprawdzać i kontrolować co dziennikarze piszą na temat organizacji. Co więcej, biuro ułatwia kontakt nie tylko pomiędzy firmą a mediami, ale także pomiędzy nią, a jej partnerami biznesowymi.
Biuro prasowe buduje profesjonalny wizerunek firmy. Robi wrażenie nie tylko na dziennikarzach, ale także na konkurencji i partnerach biznesowych. Zapewnia transmisję rzetelnych informacji do odpowiednich grup docelowych. To pewność, że wszystkie informacje, jakie dotrą do mediów są prawdziwe i pochodzą z zaufanego źródła, a ponadto komunikaty trafią do zdefiniowanego odbiorcy. Nie jest sztuką rozesłanie materiałów do wszystkich, a dotarcie do właściwej grupy i zainteresowanie ich danym tematem.
Press room oferuje łatwą obsługę, możliwość synchronizacji z firmową stroną internetową, skrzynką mailową czy kalendarzem wydarzeń. Ułatwia otrzymywanie zaproszeń na wydarzenia branżowe, umożliwia dziennikarzom zdobycia akredytacji, a także pozytywnie wpływa na pozycjonowanie strony internetowej.
Internet to dziś nie tylko najszybsze źródło informacji, ale także dla wielu ludzi jedyne i podstawowe źródło wiadomości. Dlatego biura prasowe coraz częściej tworzą swoje odpowiedniki w internecie. Wirtualne biuro prasowe łączy w sobie cechy najlepszego PR-owca, szybkiego researchu danych w sieci i dziennikarstwa w innowacyjnym wydaniu. Dzięki działaniom online firma zapewnia wszystkim zainteresowanym dostęp do informacji przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Warto pamiętać, że dziennikarze są specyficzna grupą, inną niż klienci, i trzeba o nich zadbać w odpowiedni sposób. Pracują zwykle własnym rytmem, a nie w stałych godzinach, dlatego nieograniczony dostęp do informacji jest dla nich kluczowy.
Dzięki wirtualny platformom, agencja przejmuje odpowiedzialność za całość obowiązków związanych z przygotowaniem i optymalizacją działań e-PR. W ramach jednej usługi zarządza kanałami firmowymi w social mediach i stroną internetową. Firma zyskuje wsparcie w kontaktach z dziennikarzami i portalami informacyjnymi.
Stacjonarne biura prasowe zazwyczaj są domeną wielkich graczy rynkowych, firm o dużych zasięgach, które nieustannie prowadzą wielokanałowe działania i potrzebują często komunikować swoje aktywności. Z kolei wirtualne biuro prasowe może mieć każda organizacja, zarówno małe, jak i średnie przedsiębiorstwa. Polecane jest ono także lokalnym firmom, które dzięki profesjonalnym działaniom mogą zaistnieć w regionalnych redakcjach.
Tworzenie wartościowych i rzetelnych informacji oraz łatwość komunikacji z dziennikarzami to obowiązki każdego nowoczesnego i odpowiedzialnego przedsiębiorstwa. Z pomocą przychodzą biura prasowe oraz wirtualne platformy, które dodatkowo oferują funkcję bloga i magazynu. Dzięki takim transparentnym działaniom, dystrybucja informacji jest łatwiejsza, szybsza i przynosi namacalne zyski.
Artykuł pt. "Zawładnij mediami, czyli o zaletach biura prasowego" został przygotowany dla portalu Medialna Perspektywa.
Źródło: https://medialnaperspektywa.pl/zawladnij-mediami-czyli-o-zaletach-biura-prasowego/
Żyj świadomie, działaj odważnie.